Hulp nodig? 030 - 231 53 14
Ons kantoor is op werkdagen geopend van 8:00 tot 17:00.
Terug
Cursus marketing voor advocaten
-

Cursus marketing voor advocaten

Tijden

PO punten

NOvA 4 NJ (PO)

v.a. € 500,- (excl. btw)

Opleidingen incompany?

Al onze cursussen zijn ook incompany beschikbaar. Kijk hier voor meer informatie. 

  • Met veel aandacht voor de actualiteit en toegesneden op de juridische praktijk!
Informatie Cursus marketing voor advocaten De cursus marketing voor advocaten is onderdeel van de leergang ondernemen voor advocaten. In deze module leer je hoe je de marketingstrategie bepaalt, de behoeften en percepties van (potentiële) klanten centraal stelt en hoe je op basis hiervan helder met de klant communiceert. We leren je hoe je de marktbelofte aan laat sluiten bij de ambities en kernkwaliteiten van het kantoor zodat de belofte daadwerkelijk waargemaakt wordt. Ook behandelen we het creëren van een stevige breinpositie. Hoe sterk is kantoor of de advocaat als merk en welke associaties krijgen klanten bij het horen van de naam? We werken van innovatie- en assortimentsstrategie naar de marketingcommunicatie, waarbinnen we de rol van contentmarketing uitlichten voor het overtuigen van klanten.

De uitdagingen voor advocatenkantoren zijn groot en een duidelijke belofte aan de markt die relevant en onderscheidend is, helpt om het kantoor sterker te maken als marktpartij in de dynamiek van de advocatuur.

Wat leer je
Na afloop van deze marketingcursus
• Kun je de kantoorambitie en klantbelofte bepalen
• Kun je uitleggen hoe je hier binnen kantoor samen in optrekt
• Kun je een plan van aanpak maken hoe je je dienstenaanbod laat aansluiten op de behoeften van de markt
• en ben je in staat om dit helder te communiceren

Na afronding ontvang je:
Een certificaat van deelname en 4 NJ (Po).

Doelgroep
De cursus marketing voor advocaten is ontwikkeld voor advocaten en partners van kleine en middelgrote advocatenkantoren.
Programma Cursus marketing voor advocaten
DatumBegintijdEindtijd
18-09-202012:4517:00
Programma
De thema’s die tijdens deze cursus aan bod komen zijn:
- Positionering: wat is je belofte aan de markt? Hoe maak je deze relevant en onderscheidend? Hoe sluit je deze aan bij de ambities en kernkwaliteiten van het kantoor zodat je de belofte ook waar kunt maken? Hoe creëer je een stevige breinpositie? Het kantoor of de advocaat als merk? Welke associaties krijgen klanten bij het horen van de naam?
- Innovatie- en assortimentsstrategie: Hoe laat je je dienstenaanbod naadloos aansluiten op nieuwe en veranderende behoeften van de markt?
- Marketingcommunicatie: hoe communiceer je de belofte én het geleverde bewijs aan de markt? Hierbij is ook aandacht voor de rol van contentmarketing, waarmee je je expertise kunt inzetten om klanten te overtuigen.

Cursusvorm
Deze cursus is de eerste module uit de zesdaagse leergang ondernemen voor advocaten en bestaat uit een bijeenkomst van een halve dag die wordt afgesloten met een netwerkborrel.

Docent
Michiel Kroes is marketingstrateeg en organisatieadviseur bij Klantkoers. Zijn specialisaties zijn managementconsultancy, merk- en marketingstrategie voor kennisintensieve bedrijven en organisaties. Michiel is als manager marketing en sales bij Dommerholt advocaten verantwoordelijk geweest voor een herijking van de visie en het neerzetten van een merk-, marketing- en salesstrategie. Daarbij heeft hij een innovatieteam en een redactieteam ten behoeve van social media en events opgezet.

Hulp nodig?

030 - 231 53 14 08:00 - 17:00