Hulp nodig? 030 - 231 53 14
Ons kantoor is op werkdagen geopend van 8:00 tot 17:00.
Terug
Introductiecursus bedrijfsvoering voor de Praktizijnssociëteit ***
-

Maak kans op 2 tickets voor de theatertour van Gerlof Meijer

Introductiecursus bedrijfsvoering voor de Praktizijnssociëteit ***

Tijden

Niveau

Specialisatieniveau

PO punten

NOvA 3 NJ (PO)

v.a. € 150,- (excl. btw)

Theatertickets

Cursus geboekt? Dan maak je kans op 2 tickets voor de theatertour van Gerlof Meijer. Kijk hier voor info en deelname

  • Met veel aandacht voor de actualiteit en toegesneden op de juridische praktijk!
3
Informatie Introductiecursus bedrijfsvoering voor de Praktizijnssociëteit In samenwerking met de Praktizijnssociëteit organiseert OSR dit najaar een aantal cursussen in de Rechtbank Amsterdam, waarvan onderstaande cursus er één is. In deze cursus word je in drie uur helemaal bijgepraat over een actueel onderwerp.
Dit aanbod geldt speciaal voor leden van de Praktizijnssociëteit en kunnen we met een fikse korting aanbieden. Ben je nog geen lid? Dan betaal je de reguliere prijs á € 375,- voor deze cursus en krijg je er een jaar lidmaatschap op de Praktizijnssociëteit gratis bij.
De locatie is de Rechtbank Amsterdam, de thuisbasis van de Praktizijnsbibliotheek.

Tijdens deze cursus zal de docent vanuit zijn onderzoek begin dit jaar, aangeven wat de actuele ontwikkelingen en daaruit volgende uitdagingen voor (middelgrote) advocatenkantoren zijn: positie en relevantie in de markt (positionering), het binden van goede mensen (medewerkers) aan het kantoor, bij het kantoor passende klanten en leiderschap. Maar het begint met je eigen DNA en positie in de markt bepalen…
De cursus is ingericht rond vier thema’s: positioneren, ambitie (visie en missie), interne kracht en behoeften en verwachtingen.
• positioneren is het antwoord op de vraag “waarom zou ik voor jou (blijven) kiezen?”. Dit is de vraag die elke (potentiële) klant of sollicitant/medewerker zich stelt. Aan de hand van praktijkvoorbeelden geven we aan wat positioneren precies is en hoe het helpt dat een kantoor niet een verzameling individuen is, maar opereert vanuit een gemeenschappelijk DNA (personal branding en corporate branding in lijn). Tevens introduceren we hier de Beacon Alignment methodiek (de ‘zandloper’).
• Ambitie: hoe formuleer ik een ambitie die herkend wordt en medewerkers en klanten enthousiasmeert. Je reflecteert hierbij ook op de missies en visies van bekende organisaties en zakelijke dienstverleners.
• Interne kracht: hier is de kernvraag “hebben wij de mensen en cultuur om onze ambities waar te maken?”. We gaan in op verschillende bedrijfsculturen (bijv. de Quinn typologie). Aan de hand van praktijkvoorbeelden leer je wat de invloed is van cultuur op het welslagen van zakelijke ambities.
• Behoeften en verwachtingen: hoe kom je achter de werkelijke behoeften en percepties van je klanten? De docenten leren je het belang van een permanente klantdialoog en belangeloos luisteren en hoe je dat doet

Aan het einde van deze cursus weet je dat je merk-DNA = ambitie x interne kracht x behoeften en percepties en heb je handvatten om deze voor je eigen kantoor te beschrijven.

Hulp nodig?

030 - 231 53 14 08:00 - 17:00