Exclusief programma voor bestuurders en partners over verantwoordelijkheid, ondernemerschap en strategie in de huidige markt

Strategisch ondernemerschap in de advocatuur ***

9,0 Cursisten beoordeling

< Terug naar resultaten

Exclusief programma voor bestuurders en partners over verantwoordelijkheid, ondernemerschap en strategie in de huidige markt

Doelgroepen:
Advocaat
Aantal punten:
NOvA 10 NJ (PO)
Prijs: € 1.095,-
(excl. btw)
  • Met veel aandacht voor de actualiteit en toegesneden op de juridische praktijk!
Wil je deze cursus met een groep volgen? Vraag dan naar onze maatwerk opties
10
Omschrijving

Omschrijving

Wilt u als bestuurder en/of partner van een middelgroot advocatenkantoor graag over praktische handvatten beschikken om in de huidige markt de juiste strategische keuzes voor uw kantoor te maken? Wilt u daarnaast meer grip krijgen op de sturing van uw interne organisatie? Dan is het tweedaagse programma ‘Strategisch ondernemerschap in de advocatuur’ geschikt voor u.

In een kleine en selecte groep partners en bestuurders (max. 20) gaat u onder leiding van twee prominenten op interactieve wijze aan de slag. In twee dagen legt u een blijvende basis om als kantoor ook in deze moeilijke tijd een sterke speler te blijven.

Dag 1: Marketing in de advocatuur: de klant centraal, ‘getting the market’: welke marketingstrategie kies ik voor mijn kantoor?
Dag 2: Ondernemend leiderschap, de kunst van leidinggeven: hoe richt ik mijn interne kantoororganisatie effectief in?

Voor vragen en advies, bijv. of het betreffende programma geschikt is voor u, kunt u het beste telefonisch contact opnemen met OSR op 030-2315314.












Leerdoelen

Na afloop van het tweedaagse traject weet u welke strategische keuzes u kunt maken om de positie van uw kantoor duurzaam te versterken. Daarnaast krijgt u inzicht in het succesvol sturing geven aan uw interne organisatie. Voor een maximaal resultaat is het dan ook aan te bevelen om beide dagen te volgen. In overleg met OSR kunt u zich ook voor één dag inschrijven.

De werkvorm is 'action learning': nieuwe inzichten en praktische handvatten worden op interactieve wijze toegepast op actuele casus.

Overige informatie

Beide dagen worden afgesloten met een borrel.


Maak kennis met onze docenten Rob van Otterlo en Paul Uittenbogaard.

Programma

Programma

DAG 1

Marketing in de advocatuur: de klant centraal, ‘getting the market’
Welke marketingstrategie kies ik voor mijn kantoor?

-Wat verwachten cliënten van mijn kantoor?
-Concurrentieprobleem: USP’s bestaan niet in de advocatuur.
-Organisatiedoelen, strategie en winst.
-Branding: hoe maak ik van mijn kantoor een sterk merk?
-Werkbare marketingtools en succesfactoren voor middelgrote advocatenkantoren.
-Verandering als kerncompetentie van advocatenkantoren: de manier om te overleven.

DAG 2

Ondernemend leiderschap, de kunst van leidinggeven
Hoe richt ik mijn interne kantoororganisatie effectief in?

-Leiding geven in een advocatenkantoor: de cliënt als vertrekpunt.
-Leiding geven aan zware juridisch professionals en het succesvol managen van de kenniswerker.
-Van transactiemanagement naar servant leadership: engagement als voorwaarde voor service, kwaliteit en innovatief vermogen.
-Opstellen profiel ideaaltypische medewerker voor uw kantoor.

Contact

Contact

Voor meer informatie kun je contact opnemen met één van onze medewerkers van de klantenservice.