een compacte intensieve training voor juridische adviseurs

Training Adviesvaardigheden voor juristen **

5,0 Cursisten beoordeling

< Terug naar resultaten

een compacte intensieve training voor juridische adviseurs

Doelgroepen:
Advocaat
Ook interessant voor:
Bedrijfsjurist, Fiscalist, Jurist overig, Mediator, (semi) Overheidsjurist, Gemeentejurist, Rechterlijke macht, Rechtsbijstandjurist, Vakbondsjurist
Aantal punten:
NOvA 12 NJ (PO)
Prijs: € 1.165,-
(excl. btw)
  • Training toegesneden op de juridische praktijk
  • Vergroten impact door krachtige visie in advies aan klant
Wil je deze training met een groep volgen? Vraag dan naar onze maatwerk opties
12
12
Omschrijving

Omschrijving

Samenvatting
Een compacte intensieve post academische training voor juridische adviseurs. Of je nu bedrijfsjurist of advocaat(-stagiaire) bent, je weet dat een goed advies alleen tot stand in een slim samenspel tussen jou en je klant. Je dient de vraag scherp in beeld te krijgen, maar ook de omstandigheden en verwachtingen die spelen bij je klant. Alleen dan is acceptatie van het advies gegarandeerd.

Maar hoe doe je dat nu handig? Welke vragen dienen wanneer aan de orde te komen? Hoe zorg je ervoor dat de klant tevreden is en ook na afronding van het traject weer als klant bij je terugkomt?
Op deze vragen geeft de training antwoord.

Type
Deze training bestaat uitsluitend uit twee face-2-face bijeenkomsten.

Leerresultaten
Na deze training heb je zicht op eigen (belemmerende) overtuigingen, weet je de werkelijke vraag boven tafel te krijgen, kun je schakelen tussen verschillende niveau's en weet je jouw visie te vertalen naar een krachtig advies waarmee je de klant meekrijgt.

Deel resultaten:
- Je bent bekend met de do's and dont's van adviseren
- Je beschikt over diverse benodigde vaardigheden en kunt schakelen tussen verschillende niveau's van communicatie
- Je kunt in de schoenen van de klant staan en hierdoor aansluiten bij de klant
- Je kunt de onderliggende belangen van de klant achterhalen en deze 'pellen' tot de kern
- Je kunt gesprekspartners / klanten 'winnen' voor uw adviezen en uw visie, via kracht in plaats van macht overbrengen

Overig
Deze training is door de NOvA/het MfN erkend als PE-cursus en levert je 5 PO/ MfN PE-punten op.

Programma

Programma

Inhoud
Dag 1
- Wat heb je in huis?
- Het kennen van belemmerende kernovertuigingen
- Korte theorie over fasen in het adviesproces
- Do's and don'ts
- Entree maken
- Niveau's van communicatie en schakelen tussen niveau's
- In de schoenen van de klant
- Werken met de belangen van de klant en deze belangen weten te "pellen". Belangen in kaart brengen, een klant in beweging krijgen en de relatie onderhouden

Dag 2
- Het bereiken van jouw doelen (via jouw klant)
- Advies uitbrengen (gevraagd en ongevraagd) en acceptatie krijgen. Hoe bereik je jouw doel? Welke beïnvloedingsvaardigheden en interventies kun je gebruiken en wat zijn hiervan de effecten?
- Het herkennen van en omgaan met weerstand
- Afrondingsfase

Werkwijze
Deze training sluit volledig aan op de praktijk. Er wordt intensief gewerkt in kleine groepen aan de hand van eigen voorbeelden en praktijkcasus. Herkenbaarheid en toepasbaarheid wordt hiermee bevorderd. Je oefent en leert van en met elkaar. Op dag 2 is er bovendien gelegenheid tot het oefenen van voor jou lastige situaties met behulp van een acteur.

Let op: deze training is gericht op mondelinge advisering. Mocht je op zoek zijn naar een training op het gebied van schriftelijke advisering, dan verwijzen wij jou graag naar schrijftrainingen.

Reacties n.a.v. de laatste training:
"Oefenen erg zinvol en herkenbaar"
"De dag vloog voorbij, het was boeiend en leuk"
"De training is uitgebreid en volledig aangepast op de wensen van de deelnemers"
"Nuttig en interessant"

Afronding
Na afloop van deze training ontvang je een certificaat.

Materiaal
Voorafgaand aan de eerste bijeenkomst ontvang je van ons het studiemateriaal.

Contact

Contact

Voor meer informatie kun je contact opnemen met één van onze medewerkers van de klantenservice.